A dohánytermékek reklámozásának tilalmáról

A dohányipari szereplők tevékenységére vonatkozó egyik legfontosabb jogszabály a 2008. évi XLVIII. törvény, vagy ismertebb nevén a Reklámtörvény.

A dohányiparról egészében elmondható, hogy egy kimondottan szigorúan szabályozott terület, nincsen ez másképp a dohánytermékek reklámozása kapcsán sem. A dohányipari cégek szponzorként hosszú éveken keresztül részt vettek olyan nagysikerű sportesemények támogatásában, mint például a Forma 1, azonban a dohányzás megítélésének változásával felmerült az igény, hogy az állam szabályozza a dohánycégek reklám és szponzorációs tevékenységét, azáltal, hogy meghatározza azon felületeket, ahol dohányipari termékek nem jelenhetnek meg. A 2008-ban hatályba lépett Reklámtörvény 2013-as módosítása ezzel összefüggésben megtiltotta a dohánytermékek közvetlen és közvetett reklámját valamint a sport, kulturális, egészségügyi valamint politikai pártokhoz köthető rendezvények és tevékenységek szponzorációját is. Ez alól a törvény értelmében kizárólag a dohánytermék forgalmazóinak szóló szakmai célú reklámok jelentenek kivételt.

max
large
medium
small
mobile