Sajtóközlemények

Generációkutatás 2021. Egy megosztott korosztály: ahányan vannak, annyifélék a 25 és 45 év közöttiek

2021. november 9. Budapest

 

  • A 25 és 45 év közötti korosztályt vizsgálta a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. reprezentatív generációs kutatása.
  • A vizsgált generáció ismeri és kedveli a fenntartható megoldásokat. Nagyon nyitottak az innovációkra, az újdonságokra, és átalakulóban vannak náluk az élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai is.
  • Mindez egybecseng a BAT “Egy jobb holnap” elnevezésű vállalati stratégiájával, hogy csökkentse üzleti tevékenységének egészségügyi hatásait és kevésbé káros* alternatívákat biztosítson a felnőtt fogyasztóknak, mint például a magyar piacon frissen bevezetett hevítéses dohányterméke.

Az aktív felnőttkor több korosztályát fogja át a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ezer fős, reprezentatív generációs kutatása**. A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, nagyszabású felmérés a megkérdezetteknek a munkájukkal és karrierjükkel, az élvezetet okozó tevékenységekkel, a környezetükkel, valamint a technológiai innovációval összefüggő attitűdjeit vette górcső alá. A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy az Y-ok mellett fiatalabb X-ekből és idősebb Z-kből álló úgynevezett szendvicsgeneráció tagjai rendkívül megosztottak és sokféleképpen látják a világot.

Az élvezetekkel összefüggő attitűdökre is kiterjedő felmérés azt is megállapította, hogy a szendvicsgeneráción belül átalakulóban vannak az úgynevezett élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai, bár az ártalomcsökkentés és egészséges életmód felé történő elmozdulás erőteljesen megosztja még a korosztályt. A megkérdezettek közül alig többen preferálják az alkoholmentest az alkoholtartalmú itallal szemben, szinte ugyanannyian választották az egészségesebb ételt az inkább finommal szemben és ez a feleződés tapasztalható a hagyományos és a kevésbé káros* dohánytermékeket választóknál is.

A kutatásból kiderül, hogy a 25-45 év közötti felnőttek számára fontos ugyan a környezettudatosság, de azért jól látszik az is, hogy a személyes érdekek több esetben felülírhatják ezt.

• A szelektív hulladékgyűjtés kimagasló a körükben (72% ezt választja a vegyeset megjelölő 6%-hoz képest), a csomagolásmentes termékeket is többen részesítik előnyben, mint a csomagoltakat (42 vs 15%), az üveget a műanyagnál (57 vs 7%), a megújuló energiaforrásokat a kimerülőknél (60 vs 7%).
• Éles döntési helyzetekben azonban fordul a kocka: a saját autó előnyt élvez az autómegosztással szemben (64 vs 11%), a saját gépjármű a tömegközlekedéssel (53 vs 13%), a nem bio termékek a biokkal szemben (68 vs 11%).

“Jelentős változások zajlanak a dohányiparban, a dohányipar jövőjét az innováció határozza meg, ez a folyamat pedig nagyon egybecseng a generációkutatásból is jól látható fogyasztói szokások változásával. A technológia, a generációs változások és az egészségügyi tudatosság példa nélküli lehetőséget biztosítanak arra, hogy a nikotinfogyasztás kevésbé káros* lehetőségeit tegyük elérhetővé a fogyasztók számára, ezért is lépett be a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. is új termékével a magyarországi hevítéses dohánytermékek piacára” – mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: “minden előzetes várakozásunkat felülmúlta a termék hazai fogadtatása, a nemzetközi sikerek után itthon is az innovatív megoldásokra nyitott közönség kedvence lett”.

A teljes Generációkutatás eredményeiről, legfontosabb megállapításairól Gömöri András Máté, színművész beszélgetett Dr. Zacher Gábor toxikológus főorvossal, Bereczky Enikő generációkutatóval és Sasvári Gabriellával, a Micra Market Research kutatási igazgatójával. A beszélgetésről készült video itt érhető el:

Generációkutatás 2021. Kerekasztal beszélgetés 

*A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.
** A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, átfogó, ezer fős mintán és online zajlott generációs kutatás nemre, életkorra, iskolai végzettségre, településtípusra és régióra nézve egyaránt reprezentatív.

A BAT vállalatcsoport

A BAT iparága egyik vezető nagyvállalata, amely több termékkategóriában is gyárt fogyasztási cikkeket. Célja „Egy jobb holnap” (A Better Tomorrow™) építése azáltal, hogy csökkenti üzleti tevékenységének az emberek egészségére gyakorolt hatását, ennek magvalósítása érdekében a felnőtt fogyasztókat olyan termékekkel látja el, amelyek fogyasztása potenciálisan kevesebb kockázattal jár az egészségükre nézve. A vállalat világosan kommunikálja, hogy a hagyományos cigaretta fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár, amelyek elkerülésének az egyetlen módja az, ha valaki nem is kezd el dohányozni, vagy minél előbb abbahagyja a dohányzást. Azokat, akik továbbra is dohányoznak, arra ösztönzi, hogy teljes mértékben váltsanak át olyan potenciálisan kevésbé káros* termékek fogyasztására, amelyek tudományosan bizonyítható módon kisebb kockázatot jelentenek az egészségre. Ennek megvalósítása érdekében a BAT egy teljes egészében fogyasztó-központú, fogyasztási cikkeivel több kategóriában is aktív vállalattá alakul át. A BAT több mint 55.000 munkavállalót foglalkoztat világszerte, és több mint 180 országban van jelen, 11 millió értékesítési ponton és 45 gyáregységgel, 43 piacon. A vállalat termékkínálata főként a globális cigarettamárkákból és az egyre növekvő potenciálisan kevésbé káros* új kategóriás termékekből áll. Ezek közé tartozik az e-cigaretta, a hevítéses dohánytermékek, valamint a dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák. 2020-ban 13,5 millió fogyasztónk választotta a nem hagyományos termékeinket, ami 3 milliós növekedést jelent az előző évhez képest. A BAT Vállalatcsoport 2020-ban 25,8 milliárd font bevételt és 9,9 milliárd font nyereséget generált.

* A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.

A BAT Magyarországon

A 110 éves pécsi dohánygyárat 1992-ben vásárolta meg a BAT. A vállalatcsoport 180 országban több mint 200 márkát forgalmaz és több mint 55.000 alkalmazottat foglalkoztat. A magyarországi leányvállalat a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely a száztízéves múltra visszatekintő dohánygyárat, a 2014-ben átadott szivarkagyárat, valamint a 2019-ben nyílt nikotinpárnagyárat üzemelteti számos piacot lát el világszerte.

További információ:
Nagy Sándor András
Vállalati kapcsolatok vezető
sandor_andras_nagy@bat.com

max
large
medium
small
mobile