British American Tobacco Hungary - Az innovációra fókuszál a 110 éves évfordulót ünneplő BAT Pécsi Dohánygyár Kft.

22 június 2022
Sajtóközlemény

Az innovációra fókuszál a 110 éves évfordulót ünneplő BAT Pécsi Dohánygyár Kft.

2022. június 22. Budapest

  •  A 110 éve kezdte meg működését a pécsi dohánygyár, amely mára a BAT vállalatcsoport globálisan is jelentős termelőegysége
  •  A BAT A Better Tomorrow™ stratégiájának részeként az innovatív, kevésbé káros* dohányipari termékek szerepe egyre hangsúlyosabb
  •  A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően napjainkban a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. telephelyein több termékkategóriát gyárt, stratégiai fontosságú a nikotinpárnagyár

Budapest, 2022. június 22. – Három önálló gyáregységben több mint 800 főt foglalkoztat napjainkban a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely több termékkategória előállításában is aktív, így a kevésbé káros* termékek közé tartozó nikotinpárnákat is gyárt. A város egyik legnagyobb múlttal rendelkező munkáltatóját a folyamatosan fejlődés és innováció jellemzi, a pécsi dohánygyár 110 évvel ezelőtt, 1912-ben kezdte meg működését.

A magyar leányvállalat tevékenysége szorosan illeszkedik a globális cégcsoport A Better Tomorrow™ elnevezésű stratégiájába. Ennek célja egy jobb holnap építése azáltal, hogy a BAT csökkenti üzleti tevékenységének az emberek egészségére gyakorolt hatását. A vállalatcsoport a felnőtt fogyasztóknak olyan innovatív termékeket kínál, amelyek fogyasztása tudományosan bizonyítható módon kevesebb kockázattal* jár.

2019-ben 7,5 milliárdos beruházásnak köszönhetően kezdte meg működését a legújabb pécsi gyáregység, amely nikotinpárnákat állít elő. Ez a terméktípus – akárcsak az e-cigaretta és a hevítéses dohánytermékek – a kevésbé káros* kategóriába tartozik. A telephely a vállalat ESG vállalásaival összhangban, 2021-ben karbonsemleges tanúsítványt szerzett.

„A közel harminc exportpiacot kiszolgáló nikotinpárnagyárunk példaértékű a nemzetközi cégcsoporton belül, különösen a fenntarthatóság és az innováció terén” – jelentette ki Orosz Zoltán, a 2021-ben a 180 milliárd forintot megközelítő nettó árbevételt és mintegy 10 milliárd forintos adózott eredményt  elérő BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója. A szakember szerint a jövőben is kiemelt figyelmet kap a pécsi nikotinpárnagyár fejlesztése, amely a tervek szerint a termékkategória legnagyobb európai gyártójává válik.

A BAT 2030-ra globálisan 50 millió fogyasztót szeretne ellátni füstmentes termékekkel, amiben a nikotinpárna és az e-cigaretta mellett a hevítéses dohánytermékek is kulcsfontosságú szerepet játszanak. Ez a stratégia szorosan leköveti a dohányipar kevésbé káros* termékekre alapozó megújulását, amelyben az ártalomcsökkentés és a környezettudatosság egyaránt meghatározóak.

* A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.


1A BAT Pécsi Dohánygyár Kft. eredményei a hazai termékértékesítésből származó bevételek és a gyártási bevételek együttesen. 2021-ben 178 664 millió Ft nettó árbevételt és 9 984 millió Ft adózott eredményt realizált a vállalat.


A BAT vállalatcsoport

A BAT iparága egyik vezető nagyvállalata, amely több termékkategóriában is gyárt fogyasztási cikkeket. Célja „Egy jobb holnap” (A Better Tomorrow™) építése azáltal, hogy csökkenti üzleti tevékenységének az emberek egészségére gyakorolt hatását, ennek magvalósítása érdekében a felnőtt fogyasztókat olyan termékekkel látja el, amelyek fogyasztása tudományosan bizonyítható módon kevesebb kockázattal* jár az egészségükre nézve.

A vállalat világosan kommunikálja, hogy a hagyományos cigaretta fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár, amelyek elkerülésének egyetlen módja az, ha valaki nem is kezd el dohányozni, vagy minél előbb abbahagyja azt. Azokat pedig, akik továbbra is dohányoznak, arra ösztönzi, hogy térjenek át olyan kevésbé káros* termékek fogyasztására, amelyek tudományosan bizonyítható módon kisebb kockázatot jelentenek az egészségre. Ennek megvalósítása érdekében a BAT egy teljes egészében fogyasztó-központú, fogyasztási cikkeivel több kategóriában is aktív vállalattá alakul át.

A BAT célja, hogy 2030-ra 50 millió fogyasztója legyen füstmentes termékeinek és 2025-re 5 milliárd fontos újkategóriás árbevételre tegyen szert. A BAT olyan ESG célokat tűzött ki maga elé, amibe beletartozik 2030-ra a teljes karbonsemlegesség elérése (Scope 1&2), 2025-re pedig a szükségtelen egyszer használatos műanyag használatának megszüntetése, valamint minden műanyag csomagolás újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá tétele.

A BAT több mint 52.000 munkavállalót foglalkoztat világszerte, és több mint 175 országban van jelen. A BAT Vállalatcsoport 2021-ben 25,68 milliárd font bevételt és 10,2 milliárd font nyereséget termelt.

A vállalat termékkínálata a globális cigarettamárkákból és az egyre növekvő, kevésbé káros* új kategóriás dohány- és nikotin termékekből, valamint a hagyományos nem éghető dohánytermékekből áll. Ezek közé tartozik az e-cigaretta, a hevítéses dohánytermékek, valamint a dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák. 2021-ben 18,3 millió fogyasztónk választotta a nem hagyományos termékeinket, ami 4,8 milliós növekedést jelent az előző évhez képest.

* Abizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.

Előre tekintő kijelentések a BAT vállalatcsoport sajtóközleményeiben

Jelen közlemény előre tekintő kijelentéseket tartalmaz, többek között olyanokat, amelyeket az Amerikai Egyesült Államok 1995. évi Private Securities Litigation Reform jogszabálya így értelmez. Ezek a kijelentések gyakran használnak olyan szavakat, mint a „hisszük”, „elvárjuk”, „talán”, „lehetséges”, “tennénk”, “tennünk kellene”, „szándékozunk”, „tervezzük”, „potenciális”, “megjósol”, „tenni fogjuk”, „előreláthatóan lesz”, “becslésünk szerint”, “project”, „úgy pozícionáljuk”, „stratégia”, „kitekintés”, „cél” és ezekhez hasonló kifejezéseket. Ezeknek a kijelentéseknek egy része az értékesítési, az újgenerációs termékekből származó árbevételi és ESG célokra vonatkozik.

Minden ilyen előre tekintő nyilatkozat előrejelzéseket és feltételezéseket tartalmaz, amelyek megvalósulása bizonytalan és számos tényezőtől függ. Azt feltételezzük, hogy a közleményünkben szereplő várakozások józan számításokra épülnek, ám számos változó van rájuk hatással, így a tényleges eredmények eltérhetnek attól, amit a jelen tudásunk szerint elvárunk. Azokat az okokat, amelyek a tényleges eredményeknek és fejleményeknek az előre tekintő nyilatkozatokban megfogalmazott várakozásoktól való eltérését okozhatják a 2020-as évi éves üzleti jelentésben szereplő “Forward-looking statements” és "Group Principal Risks" bejegyzések, valamint a British American Tobacco p.l.c. (BAT) Form 20-F elnevezésű dokumentumai tartalmazzák.

A fentiekre és az egyéb tényezőkre vonatkozó további információk megtalálhatóak a BAT által az Amerikai Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez (SEC) benyújtott beadványokban, beleértve a 20-F nyomtatványról szóló éves jelentést és a 6-K nyomtatvány aktuális jelentéseit, amelyek a SEC honlapján ( https://www.sec.gov  ), továbbá a BAT éves üzleti jelentéseiben olvashatóak, amelyek térítésmentesen elérhetőek a BAT honlapján ( www.bat.com  ).

A múltbeli teljesítmény nem feltétlenül előlegezi meg a jövőbelit, ezért azoknak, akik előremutatást szeretnének erre vonatkozóan kapni, érdemes független pénzügyi tanácsadóhoz fordulniuk. Az előre tekintő nyilatkozat azt tükrözi, hogy a nyilatkozat kiadásának időpontjában milyen ismereteknek és információnak voltunk birtokában. A BAT nem vállal kötelezettséget arra, vonatkozóan, hogy ezeket a jövőbe tekintő nyilatkozatokat utólag frissítse, vagy felülvizsgálja az új információk, illetve fejlemények tükrében, vagy bármilyen más okból. Felhívjuk az előre tekintő nyilatkozatok olvasóinak figyelmét, hogy ne tekintsenek ezekre biztosan bekövetkező kijelentésekként.

A BAT Magyarországon

A 110 éves pécsi dohánygyárat 1992-ben vásárolta meg a BAT. A vállalatcsoport 175 országban több mint 200 márkát forgalmaz és több mint 52.000 alkalmazottat foglalkoztat. A magyarországi leányvállalat a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely a száztízéves múltra visszatekintő dohánygyárat, a 2014-ben átadott szivarkagyárat, valamint a 2019-ben nyílt világszerte számos piacot ellátó nikotinpárnagyárat üzemelteti.